NIEUWS |
MTS Amulet, ecotanker met een schoon gewetenIn 2010 is het motortankschip Amulet in de vaart gebracht. Het 135 meter lange en 14,15 meter brede schip is gebouwd in opdracht van Frans en zijn zoon Igor Jansen en Ton van der Molen. De heren wilden een zo schoon mogelijk schip in de vaart brengen. Het MTS Amulet is groen en duurzaam maar ook economisch en competitief. De volledig diesel-elektrisch aangedreven ecotanker is zijn tijd ver vooruit. Een brandstofbesparing van 35% tot 40% is inmiddels bewezen bij diverse gebruiksprofielen van het schip!
D&A® electric zorgde voor het ontwerp, de uitvoering, inbedrijfname en turn-key oplevering van de complete aandrijving, bestaande uit: - 1 D&A® hoofdschakelbord voor 5 generatoren - 1 D&A® PMS vermogen beheer systeem - 1 D&A® gebruikers interface systeem - 2 D&A® Eprop panelen voor de voortstuwing, elk van 850kW - 1 D&A® Ebow paneel voor de boegschroef van 550kW - 20 D&A® Epump aandrijvingen voor de ladingpompen, elk van 52kW - 1 D&A® roterende omvormer voor het normale boordnet van 120kVA - 2 elektromotoren voor de voortstuwingen - 1 elektromotor voor de boegschroef
|
MTS Amuletschip van het jaar 2011
Rendement flexibel vermogenHet Eprop-systeem is een frequentiegeregelde diesel-elektrische aandrijving die het mogelijk maakt dat een normaal binnenvaartschip tot wel 40% minder brandstof verbruikt zonder ook maar iets aan snelheid te verliezen. Dit resultaat wordt bepaald door op een andere manier te kijken naar het hele schip, zijn normale vaargedrag en de gewenste snelheid. De voortstuwingstrein wordt hierop afgestemd en blijkt dan een veel gunstiger brandstofrendement te behalen.
Meer weten?Wilt u meer informatie? Heeft u vragen over de mogelijkheden in úw specifieke situatie? Neem gerust contact met ons op. Wij brengen u graag op efficiënte ideeën. |