NIEUWS |
PSV Polaris - PSV Pollux - PSV ProcyonDeze reeks van drie loodsvaartuigen zijn gebouwd ter vervanging van de huidige schepen van het Loodswezen. De zogeheten ‘stationsvaartuigen’ (PSV Pilot Station Vessels) worden ingezet op de redegebieden, voor het beloodsen van schepen van en naar de Rotterdamse havens, de Nederlandse zeehavens en de Vlaamse havens aan de Schelde. De loodsboten liggen permanent op zee en zijn de spil in het logistieke proces van het aan boord brengen en afhalen van de registerloodsen.
D&A®electric zorgde voor het ontwerp, de uitvoering, inbedrijfname en turn-key oplevering van de complete aandrijving, bestaande uit: - 2 D&A® hoofdschakelborden (BB en SB) voor 6 generatoren - 1 D&A® DPMS vermogen beheer systeem - 1 D&A® gebruikers interface systeem - 2 D&A® Eprop panelen voor de voortstuwing, elk van 1700kW - 2 D&A® Ebow panelen voor de boegschroeven, elk van 350kW - 2 D&A® starter panelen voor vier hydraulische pompen, elk van 100kW - 4 D&A® statische omvormers voor het normale boordnet, elk van 250kVA - 6 generatoren geschikt voor het D&A® aandrijfnet - 2 elektromotoren voor de voortstuwingen - 2 elektromotoren voor de boegschroeven
|
Rendement flexibel vermogenHet Eprop-systeem is een frequentiegeregelde diesel-elektrische aandrijving die het mogelijk maakt dat een normaal schip tot wel 40% minder brandstof verbruikt zonder ook maar iets aan snelheid te verliezen. Dit resultaat wordt bepaald door op een andere manier te kijken naar het hele schip, zijn normale vaargedrag en de gewenste snelheid. De voortstuwingstrein wordt hierop afgestemd en blijkt dan een veel gunstiger brandstofrendement te behalen.
Meer weten?Wilt u meer informatie? Heeft u vragen over de mogelijkheden in úw specifieke situatie? Neem gerust contact met ons op. Wij brengen u graag op efficiënte ideeën. |